مخترع کلاه ایمنی

مخترع کلاه ایمنی کیست؟

پیتر دراکر، دارنده‌ی مدرک دکترای مدیریت و نویسنده‌ی برخی از مطرح‌ترین کتاب‌های مدیریتی جهان، اختراع کلاه ایمنی را به فرانتس کافکا، نویسنده‌ی بزرگ آلمانی‌زبان نسبت داده است.

این ادعا شاید خیلی با فضای وهم‌آلود و سیاه آثار کافکا جور در نیاید. شاید منطقی‌تر بود که کافکا فی‌المثل واکسن مسخ شدگی اختراع می‌کرد. اما بهرحال گفته می‌شود که او از این طریق تلفات ضمن کار را به ۲۵ مورد در هر هزار نفر کاهش داد و همین هم کم از جادو ندارد.

ماجرا از این قرار است که کافکا در اوایل قرن بیستم در یک شرکت بیمه‌ی حوادث کارگری در پادشاهی بوهم که امروزه بخشی از جمهوری چک است، کار می‌کرد.

علیرغم آنکه پدر کافکا شغل پسرش را یک شغل بخور نمیر می‌دانست، کافکا پیوسته ترفیع می‌گرفت و وظایف بسیاری از گزارش نویسی تا بررسی حقوقی پرونده‌ها را به نحو احسن به انجام می‌رساند. گزارشهای او مورد پسند مافوقش قرار می‌گرفت و در برخی منابع آمده است که او آنقدر از این گزارش‌ها احساس رضایت می‌کرد که یک نسخه هم برای خودش برمی‌داشت. اما با وجود تعهد به کار، هر روز محل کارش را در ساعت ۲ بعد از ظهر ترک می‌کرد تا به کارهای روزمره‌اش برسد. او در نهایت در نیمه‌شب شروع به نوشتن می‌کرد و تا صبح آن را ادامه می‌داد.

کافکا ضمن اشتغال در شرکت بیمه متوجه شد که بیشترین آسیبی که کارگران در هنگام کار می‌بینند، از ناحیه‌ی سر اتفاق می‌افتد. او در سال ۱۹۱۲ ایده‌ی ساخت وسیله‌ای برای محافظت از سر و گردن کارگران را به شرکتش ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت و به گفته‌ی آقای دراکر باعث شد تا تلفات انسانی به شدت کاهش یابد و کافکا به همین دلیل از شرکت بیمه مدال افتخار دریافت کرد.

در حالیکه پیتر دراکر مستنداتی ارائه نداده تا ادعای فوق را تایید کند، داستان اختراع کلاه ایمنی به دست فرانتس کافکا در بین مردم بسیار مقبول افتاده است.

در کتاب گفتگو با کافکا، شرح دیدار با این نویسنده‌ی بزرگ از زبان فردی که پدرش همکار کافکا در شرکت بیمه بود آمده است که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

فرانتس کافکا، نویسنده‌ی بزرگ آلمانی زبان بود که تاثیر بزرگی بر ادبیات غرب گذاشت.

کافکا در ۳ ژوئیه ۱۸۸۳ در پراگ متولد شد. در آن زمان پراگ مرکز پادشاهی بوهم بود. والدین کافکا از یهودیان اشکنازی بودند. کافکا در رشته‌ی حقوق درس خواند و پس از فارغ‌التحصیلی، به مدت یک سال بدون حقوق در دادگاهی به کار مشغول شد. او پس از انصراف از این شغل، در یک شرکت بیمه استخدام گردید.

کافکا از ۱۹۱۰ به نوشتن یادداشت‌های خصوصی پرداخت. این یادداشت‌ها پس از مرگش موجب شناخت شخصیت و زندگی او شدند. در زمان حیاتش تنها رمان کوتاه مسخ و چند داستان کوتاه از او به چاپ رسید.

مسخ از مهمترین آثار ادبیات فانتزی قرن بیستم است که در دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های ادبیات سراسر جهان غرب تدریس می‌شود.

عمده آثار کافکا پس از مرگش به دست دوست نزدیکش ماکس برود منتشر گردید. البته کافکا به او وصیت کرده بود که نوشته‌هایش را نخوانده بسوزاند. خوشبختانه برود از این دستور سرپیچی کرد.

کافکا به بیماری سل مبتلا بود. او که به دلیل گلودرد از خورد و خوراک افتاده بود، در بستر مرگ آخرین ویرایش‌های کتاب «هنرمند گرسنگی» را به انجام می‌رساند. او عاقبت در ۳ ژوئن ۱۹۲۴ بر اثر گرسنگی در ۴۰ سالگی از دنیا رفت و آثارش را ناتمام گذاشت.

امروزه آرامگاه فرانتس کافکا در پراگ به یکی از جاذبه‌های گردشگری بدل شده است و آثار او با وجود اینکه برخی‌ از آنها همچون رمان‌های «محاکمه» و «قصر» ناتمام هستند، از محبوبیت و اهمیت بسیاری برخوردارند.

پیتر دراکر

پیتر دراکر (۱۹ نوامبر ۱۹۰۹ ۱۱ نوامبر ۲۰۰۵) استاد دانشگاه، نویسنده، سخنران و متفکر اتریشی بود.

دراکر از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان و پدر کسب و کار نوین بود. او کتاب‌های بسیاری در زمینه‌های مدیریت، جامعه، اقتصاد و سیاست نوشت و همچنین تعدادی فیلم آموزشی بر اساس کتاب‌های خود ساخت. دراکر جوایز و درجه‌های افتخاری بسیاری از دانشگاه‌های مختلف بدست آورد و به سازمان‌های بزرگ دنیا مشاوره می‌داد. مهم‌ترین اثر او با عنوان «مدیریت» منتشر شده ‌است و در آن نظریات مهم خود درباره‌ی مدیریت و سازمان را شرح داده است.

و اما داستانی دیگر

در منابع دیگر از فردی با نام ادوارد دیکینسون بولارد که یک کارخانه‌دار برجسته‌ بود، به عنوان مخترع کلاه ایمنی نام برده شده است. بولارد صاحب کارخانه‌ی تولید لوازم حفاری در کالیفرنیای آمریکا بود. این کارخانه کلاه‌های محافظی از جنس چرم تولید می‌کرد. گفته شده است که وقتی پسرش با کلاه نظامی از جنگ جهانی اول بازگشت، ایده‌‌ای تازه‌ای برای ارتقای کلاه ایمنی در ذهن بولارد شکل گرفت و طرح اولین کلاه ایمنی جنس سخت را در سال ۱۹۱۹ (۷ سال بعد از کلاه ادعا شده توسط دراکر) عرضه کرد که با استقبال نیروی دریایی آمریکا مواجه شد و ماموریت یافت تا برای تعمیرکاران کشتی، کلاه ایمنی بسازد و این آغاز استفاده‌ی گسترده از کلاه ایمنی در جهان بود.

مختصری در مورد کلاه ایمنی

کلاه ایمنی وسیله‌ای محافظتی است که برای جلوگیری از صدمه رسیدن به سر استفاده می‌شود.

قدیمی‌ترین کلاه ایمنی توسط سربازان آشوری در ۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفت تا تا از سر در مقابل ضربات شمشیر و تیر محافظت کند.

امروزه از کلاه ایمنی در برخی مشاغل، حمل و نقل، و بعضی از فعالیت‌های تفریحی و ورزشی استفاده می‌شود.

خوشبختانه امروزه کلاه ایمنی در تنوع بسیار بالایی در ایران تولید می شود و هر فردی با هر توانایی شغلی می توانند بهترین کلاه ایمنی متناسب با شغل خود را خریداری نمایند. خرید کلاه ایمنی مطابق با شغل و خطرات موجود در محیط کار امری بسیار ضروری است.

فروشگاه ایمن ترافیک کالا انواع کلاه ایمنی با قیمت مناسب و کیفیت عالی را برای تمامی مشغال نیازمند کلاه کار ارائه نموده است. در صورت تمایل می توانید با شماره های داخل سایت تماس گرفته و از مشاوره رایگان در زمینه قیمت کلاه کار در انواع مختلف، نوع کلاه ایمنی و متریال به کار رفته در ساخت آن با مشاوران و کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

شرایط استفاده از چراغ گردان پلیس

شرایط استفاده از چراغ گردان چیست؟

روزانه با عبور از معابر شهری و راه های برون شهری، شاهد خودروهایی هستیم که مجهز به چراغ گردان (آذرخشی) هستند. سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی، سبقت غیرمجاز، حرکت در خطوط ویژه و ...تخلفاتی هستند که در برخی از خودورهای پلاک شخصی و دولتی دارای این قبیل چراغ ها دیده می‌شود.

برای بسیاری از شهروندان این سوال پیش می‌آید که شرایط استفاده از چراغ گردان چیست متولی صدور مجوز آن کدام دستگاه کشور است. به استناد بند ۱۰۰ ماده ۱ و ماده ۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۴، چراغ گردان عبارت است از چراغی با طراحی خاص که نور آن برای جلب توجه به حالت چرخشی یا چشمک زن منعکس می شود و به دو حالت تک یا چند فانوس ثابت یا سیار بکار برده شود.

بر اساس دستورالعمل صادره  وسایل نقلیه ذیل با ترکیب رنگ‌های تعیین شده مجاز به استفاده از چراغ گردان هستند:

۱- وسایل نقلیه انتظامی: وسایل نقلیه‌ای که درانجام ماموریت‌های نیروی انتظامی اعم از ترافیکی، انتظامی، امنیتی و عملیات ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۲- وسایل نقلیه امدادی: وسیله ویژه خدمات پزشکی ، آتش نشانی و امداد اضطراری آب ، برق و گاز که به وسیله راهنمایی و رانندگی تعیین و با مشخصات و علایم ویژه مشخص می شوند.

۳- وسایل نقلیه خدماتی ویژه: وسایل نقلیه موتوری که ویژه انجام امور خدماتی مانند نظافت معابر و اماکن عمومی، برفروبی، خط‌کشی معابر هستند.

همچنین وسایل نقلیه انتظامی و امدادی هنگامی که برای انجام مأموریت در حرکت هستند در صورت به کاربردن چراغ گردان ویژه اعلام خطر یا آژیر، تا حدودی که موجب بروز تصادف نشوند، مجاز به انجام اعمالی از قبیل توقف در محل ممنوعه، تجاوز از سرعت مجاز و سبقت از سمت راست وسیله نقلیه دیگر، عبور از طرف چپ راه و همچنین دور زدن در نقاط ممنوعه، عبور از خطوط ویژه با هماهنگی عوامل پلیس هستند. آنچه که در دستورالعمل مشخص است نوع خودروهایی است که می توانند از چراغ های مذکوربا رنگ تعیین شده استفاده کند.

اما موضوعی که این روزها در خیابان‌های شهری و راه های برون شهری آن هم به تعداد زیاد مشاهده می‌کنیم استفاده از این قبیل چراغ ها در وسایل نقلیه دارای پلاک شخصی و دولتی خارج از تعاریف ذکر شده است که گاها تخلفات رانندگی را نیز به دلیل داشتن چراغ گردان رقم می زنند که خود می‌تواند موجب پایین آمدن ایمنی تردد سایر شهروندان شود.

چراغ های گردان و یا صدای آژیر هر خودرو امدادی روایتگر یک حادثه است، حادثه ای که اگر با تاخیر نیروهای امدادی همراه شود می تواند تبعات بالایی را در پی داشته باشد اما اگر این قبیل موارد بدون چارچوب باشد و هر وسیله نقلیه خارج از تعریف تعیین شده از چراغ و آژیر استفاده نماید می تواند بی اعتمادی برای سایر رانندگان نیز پیش آورد.

از سوی دیگر سوءاستفاده از خودروهای دولتی به آسانی قابل پیگیری است ولی اگر شخصی با خودروی شخصی چنین اقدامی کند ممکن است ماجرا کمی پیچیده‌تر شود، چرا که ممکن است نه به قصد سوءاستفاده، که برای انجام سرقت و یا سایر تخلفات مورد استفاده قرار بگیرد. آن چیز که در این مسئله مهم است این است که  ابعاد ماجرا و جریمه و تاوان این جرم بر همگان مشخص نیست.

براساس ماده ۹ دستورالعمل مذکور صدور مجوز استفاده از چراغ گردان و آژیر برای کلیه وسایل نقلیه امدادی و خدماتی ویژه وتعیین نوع چراغ برعهده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا است و با توجه به اینکه در برخی موارد استفاده غیر از موارد مذکور دیده شده ،لذا پلیس راهور می بایست با قید فوریت ابلاغ مجدد دستور العمل استفاده از چراغ گردان و آژیر را در دستور کار خود قرار داده و با افراد استفاده کننده غیرمجاز از این قبیل تجهیزات برخورد کند.

خرید چراغ گردان امداد و پلیس

چراغ گردان پلیس و امداد روی انواع خودرو امداد و پلیس نصب شده و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. رنگ چراغ گردان در هر خودرو متفاوت بوده و طبق استانداردها انتخاب می شود. در ضمن تکی و یا دوتایی بودن، گردان و یا ثابت بودن چراغ ها نیز با هم متفاوت هستند. اما مهمترین آیتمی که در قیمت چراغ گردان تاثیر مستقیم دارد استفاده از چراغ ال ای دی و یا لامپ ساده است. قیمت خرید چراغ گردان ال ای دی نسبتا بیشتر است اما ماندگاری این مدل بیشتر از انواع ساده آن می باشد. برای خرید انواع چراغ گردان پلیس و آگاهی از قیمت چراغ گردان امداد می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه کنید و یا با شماره های مندرج داخل سایت تماس حاصل نمایید.

تاریخچه ای از اولین چراغ های راهنمایی

تاریخچه چراغ راهنمایی رانندگی

در سراسر کشورها، چراغ راهنمایی با کمک سیگنال‌های هوشمند زمان توقف (قرمز)، کند شدن حرکت (زرد) یا ادامه مسیر (سبز) را مشخص می‌کنند. این چراغ‌های راهنمایی به حفظ نظم در جاده‌ها کمک می‌کند.

در حالی که اکنون تقریبا همه ما با چراغ‌های راهنمایی آشنایی داریم، اما این چراغ‌ها از روز نخست تا کنون تغییراتی قابل توجه را پشت سر گذاشته اند.

استفاده از چراغ راهنمایی در سیستم‌های ریلی ریشه در سال‌های نخست ۱۸۰۰ دارد. مهندسان طراحی حرکت قطار به روشی نیاز داشتند تا بدانند چه موقع باید لوکوموتیو‌های خود را متوقف کنند و چه زمانی حرکت کند شود. قرمز برای توقف انتخاب شد، زیرا بیشتر مردم آن را با چیزی که احتمالاً خطرناک یا جدی باشد ارتباط می‌دهد. (مهمتر از همه، قرمز دارای طولانی‌ترین طول موج بر روی طیف رنگ است و از مسافت‌های بیشتری دیده می‌شود، به اپراتور‌ها اجازه می‌دهد که زودتر کند شوند.) آن‌ها همچنین از یک چراغ سفید استفاده می‌کردند تا نشان دهند که یک ترن می‌تواند برود و چراغ سبز نیز هنگام حرکت را مشخص می‌کند.

این کار کرد ادامه داشت تا زمانی که مشخص شد اگر یکی از لنز‌ها خاموش شود باعث سردرگمی می‌شود و یک چراغ سفید را نشان می‌دهد که نتیجه‌ای خطرناک دارد. برای مثال، اگر یک فیلتر قرمز آسیب دیده باشد، یک چراغ سفید را می‌بینید و فکر می‌کند که امن نیست. برای جلوگیری از این مشکل، رنگ سفید از بین برده شد و رنگ زرد به آن اضافه شد تا نشان دهنده احتیاط باشد.

در انگلیس، سیستم راه‌آهن برای چراغ راهنمایی اتخاذ شد، حتی اگر از لحاظ فنی هیچ ترافیکی در وسایل نقلیه وجود نداشته باشد. درعوض، مردم نگران واگن‌های اسب بودند که در سطح شهر حرکت و برای عابران پیاده خطرناک بودند. جان پیک نایت، مدیر راه آهن متوجه این مسئله شد و به پلیس متروپولیتن لندن گفت که یک راه حل ارائه دارد که شامل یک چرغ راهنمایی است که افسران به شکل دستی چراغ را روشن و خاموش می‌کنند و در نتیجه می‌توانند جلوی رانندگی را بگیرند یا حرکت در یک مسیر را کند کنند، اما پس از ظهور خودرو‌های بنزینی، این سیستم دوام چندانی نداشت.

با این حال، در اوایل دهه ۱۹۰۰، مشخص بود که باید کاری مؤثر انجام شود. در سال ۱۹۱۳، سال معرفی فورد مدل T، بیش از ۴۰۰۰ تلفات در جاده‌ها رخ داد، بسیاری از آن‌ها به دلیل برخورد در تقاطع‌ها بود. ایالات متحده برای اجرای ترافیک از روش اجرای قانون استفاده و در نهایت از سیستم برقی استفاده کرد. این سیستم از رنگ زرد استفاده نکرد، و مأموران ترجیح می‌دادند سوت بزنند تا رانندگان بدانند سیگنال در حال تغییر است. تا سال ۱۹۲۰ این روش ادامه داشت تا این که یک افسر پلیس دیترویت به نام ویلیام ال پوتز سیستم سه رنگی قرمز، زرد و سبز را ابداع کرد.

چراغ راهنمایی لامپی از جمله قدیمی ترین انواع چراغ راهنمایی و رانندگی به شمار می آید. با پیشرفت علم امروزه لامپ های رشته و هالوژنی جای خود را به ال ای دی داده است و چراغ راهنمایی ال ای دی  با مصرف پایین برق و پرتاب نور بیشتر، کاربردی تر به نظر می رسد. خرید چراغ راهنمایی سولار در مکان هایی که دسترسی به برق مقدور نیست و یا هزینه برق بالا است کاربردی خواهد بود. قیمت جراغ راهنمایی ال ای دی سولار نسبت به دیگر انواع چراغ راهنمایی بیشتر است اما در طولانی مدت با صرفه جویی که در مصرف برق می شود این هزینه جبران خواهد شد.

برای خرید چراغ راهنمایی می توانید به فروشگاه ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید. در این فروشگاه انواع چراغ راهنمایی با قیمت مناسب خدمت مشتریان ارائه می گردد.

تابلوی های راهنمایی رانندگی را بشناسیم

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تمامی تابلو های ترافیکی مهم هستند چون هشدار دهنده، بازدارنده و محافظ جان سرنشینان خودرو و عابرین پیاده است اما برخی از این تابلو های راهنمایی و رانندگی جز دسته مهمترین ها به شما می روند. یکی از مهم ترین تابلوها تابلو حق تقدم است و به دلیل شباهتی که با تابلوی جاده دوطرفه دارد گاها اشتباه گرفته می شود. دومین تابلو راهنمایی رانندگی مهم تابلوی خطرات جاده ای است. سومین تابلوهای منع کننده یا بازدارنده که دایره ای شکل با حاشیه قرمز هستند و در نهایت تابلوهایی که برای عبور عابرین پیاده طراحی شده اند. قیمت تابلو ترافیکی بسته به ابعاد و وزن آن متفاوت است. توجه داشته باشید که همیشه خرید از فروشگاه معتبر مزیت هایی دارد یکی از مزیت های آن خرید کردن با خیال آسوده است بدون آنکه نگرانی از بابت اصالت و کیفیت آن داشته باشید.

انواع تابلوهای راهنمایی

تابلوهایی که جنبه اخطار دارند

این دسته از تابلوها به رانندگان در مورد وقوع حادثه‌ای خاص هشدار می‌دهد. در این مدل تابلوها باید انتظار داشته باشید که در مورد یک اتفاق مهم و خطر آفرین نکته‌ای عنوان شود.

تابلوهایی که جنبه آگاهی و خبر رسانی دارد

این مدل تابلوها از وجود موقعیت خاصی شما را با خیر می‌کند. اینکه وارد شهر می‌شوید یا وارد خیابان اصلی می‌شوید یا از آن خارج می‌شوید. شرایط راه مثلا زنجیر نیاز دارد یا مواردی از این دست.

تابلوهای منع کننده یا تابلوهای انتظامی

تابلوهایی که با نام تابلو انتظامی معروف شده در واقع همان کارهایی را گوشزد می‌کند که نباید انجام دهیم. در این تابلوها هشدار داده نمی‌شود بلکه حکم ممنوعیت صادر می‌شود! به یاد داشته باشید که این تابلوها قطعیت دارند یعنی اگر عنوان شده که نباید سرعت از مثلا ۸۰ کیلومتر در ساعت بیشتر باشد به آن معناست که ۸۱ کیلومتر در ساعت خلاف قانون است و جریمه خواهد داشت.

تابلوهای محلی

این مدل تابلوها بیشتر بر روی جاده‌ها تمرکز دارند، جهت جاده‌ها و مرز جاده‌ها را مشخص می‌کند.

 

تابلوهای راهنمایی انتظامی یا منع کننده چه رنگ و شکلی دارند؟

این تابلوها چند مدل است. یکی از معروف‌ترین این مدل‌ها تابلو دایره‌ای شکل است که به رنگ قرمز باشد. این مدل تابلو را اگر در آزمون آیین نامه دیدید بدانید که تابلو نشان می‌دهد که انجام کاری منع شده است. مدل دوم بار هم دایره‌ای است این بار به رنگ قرمز و معنای آن نه از ممنوعیت بلکه از مجاز بدون صحبت می‌کند اما به یاد داشته باشید هر کاری که در محدوده مشخصی تعریف شده و مجاز باشد در خارج از آن محدوده ممنوع است. بنابراین این مدل‌ تابلوها نیز دردسته تابلوهای راهنمایی انتظامی جای می‌گیرید. مدل سوم بیش‌تر محدود به تابلوهای حق‌تقدم است که همین تابلوها نوعی محدودیت برای رانندگان ایجاد خواهد کرد.

تابلوهای راهنمایی برای هشدار خطر

اولین تصویری که از تابلو خطر دارید، یک مثلث با حاشیه سفید! درست است، این تصویر یک تابلو اخطاری خواهد بود. مثلا تصور کنید که روبروی شما یک دست‌انداز وجود دارد. پیشتر با تابلویی به شکل مثلث و حاشیه قرمز به شما هشدار عبور از مانع را می‌دهد و پیام مورد نظر نیز وسط تابلو نوشته میشود. اگر با تابلویی مواجه شدید که یک مثلث بود با حاشیه قرمز که درون آن یک جاده پهن کشیده بود که باریک می‌شود معنای آن چیست؟ بله درست حدس زدید، این تابلو راهنمایی به شما هشدار می‌دهد و اخطار می‌دهد که جاده باریک می‌شود.

تابلوهای آگاهی رسان

به رستوران نزدیک میشوید، به پمپ بنزین نزدیک می‌شوید و... به هر حال به چه نزدیک بشوید خطرناک نخواهد بود و جنبه هشداری ندارد. این تابلوها اغلب به شکل مستطیل طراحی شده‌اند.برای بهبود کیفیت عبور و مرور و بر قراری نظم از اعلائم راهنمایی و رانندگی استفاده می کنند. تابلوی ترافیکی بخشی از اعلائم راهنمایی و رانندگی است. از تابلوی ترافیکی برای اطلاع رسانی رانندگان و عابرین پیاده استفاده می شود. تابلوی ترافیکی در بین 80 سال گذشته تا امروز به دلیل افزایش اتومبیل های متنوع تابلو ترافیکی های متنوعی طراحی و تولید شده اند.

اما تابلو ترافیکی تنها برای خودرو ها و سایر وسایل نقلیه طراحی نشده، برخی از کشور ها برای اینکه توریست ها کمتر دچار سردرگمی شوند تابلو های گردشگری را به گونه ای طراحی می کنند که نیاز به نوشتار نباشد و شکل و تصویر جذاب آن برای مخاطب توریست قابل فهم باشد.

خرید تابلوی راهنمایی رانندگی

خرید تابلوی راهنمایی و رانندگی و نصب آن در محل مناسب یکی از مهمترین فعالیت هایی است که جهت کاهش تصادفات انجام می شود. تابلوی راهنمایی بیشتر از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و رنگ الکترواستاتیک زده شده به آنها طول عمر بالایی دارد. قیمت تابلوی راهنمایی و رانندگی بسته به اندازه تابلو متفاوت است. ایمن ترافیک کالا فروشنده انواع تابلوی راهنمایی فضایی ایجاد نموده است که شما بتوانید با کمترین هزینه بهترین انواع تابلوی راهنمایی را خریداری نمایید. در ضمن در صورت نیاز به نصاب جهت نصب تابلو راهنمایی می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

کاربردهای مختلف بشکه ترافیکی

بشکه ترافیکی بشکه ایمنی

اصولا موانع ترافیکی انواع مختلفی دارند در مقاله استوانه ترافیکی درباره برخی از آنها صحبت کرده ایم اما در اینجا قصد داریم تنها درباره بشکه ایمنی یا همان بشکه ترافیکی صحبت کنیم.

خرید بشکه ترافیکی علاوه بر کنترل ترافیک در کارگاه های ساختمانی نیز کاربردی است. این تجهیزات ترافیکی در ابعاد مختلف ساخته می شود و هر کدام از آنها برای مکان و زمان مختلفی مناسب هستند. بشکه ترافیکی بر اساس ابعاد و نوع شبرنگ؛ داشتن درب و بدون درب بودن متفاوت خواهد بود. بشکه ترافیکی همه از پلی اتیلن ساخته می شود که از بهترین پلیمرها پلاستیک است. رنگ آن اغلب نارنجی رنگ است و در آن از شبرنگ استفاده می شود تا دید مناسبی در شب داشته باشد. همین امر میزان تصادفات را کاهش داده و امنیت خیابان و جاده ها را تامین نمی نماید.

در اسباب ایمنی برخی از لوازم ها جز مهمترین لوازم ایمنی بشمار می روند. یکی از مهم ترین های اسباب ترافیکی بشکه ایمنی است. این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی کشور طراحی و تولید می شود. فلسفه طراحی بشکه ترافیکی بدین منظور است که جلب توجه کند و رنگ های آن برای جلب توجه بیشتر معمولا از طیف رنگ های جیغ است مثل زرد، نارنجی و قرمز و دورتا دور آن را با شبرنگ های نقره ای تزئین می کنند تا در هوای تاریک شب دید بهتری داشته باشند. از بشکه ایمنی در مابین ورودی ها و خروجی ها یا در ابتدا و انتهای گارد ریل ها وظیفه جداکننده را دارند به جهت جلوگیری از برخورد خودروها نصب می شود. داخل این بشکه را معمولا از آب یا شن و یا خاک پر می کنند این کار به دلیل آن است که بشکه به راحتی جابه جا نشود. استفاده از این بشکه سبب می شود تا امنیت راه و جاده برقرار شود و رانندگان به جهت حواس پرتی و یا خواب آلودگی با آسیب های جدی مواجه نشوند. از این بشکه برای کنترل عبور و مرور و همچنین سرعت گیر و هشدار برای انجام عملیات بازسازی جاده ها استفاده می شود.

بشکه ایمنی

بشکه ترافیکی 105سانتی

بشکه های ترافیکی برای راهنمایی در مسیر مسدود کردن مسیر مورد استفاده قرار می گیرند. بشکه ترافیکی و یا بشکه ایمنی دارای ارتفاع 105 سانت میباشد و با آب پر میشود و دارای شبرنگ رده مهندسی و درب مواد درجه یک می باشد.

قیمت بشکه ایمنی

قیمت بشکه ایمنی بسته به اندازه و درجه کیفیت مواد مصرفی آن متفاوت است. همواره محصولاتی از این قبیل هستند که به ظاهر با کیفیت هستند اما در اصل جنس آنها تقلبی و صرفا از مواد درجه دو می باشند. برای خرید بشکه ایمنی و تشخیص جنس اصلی آن همواره معیار های زیادی وجود دارد اما بهترین و معتبر ترین آن خرید بشکه ترافیکی از فروشگاه ایمن ترافیک کالا می باشد. برای خرید بشکه ترافیکی در ابعاد مختلف بر اساس نیاز خود می توانید به سایت ایمن ترافیک کالا مراجعه نمایید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.